מצוינות ארגונית הינה שם כולל להרבה תחומים בארגון ובעיקרה מנסה לאפיין את איכות הביצועים הארגוניים. כמו בכל מימד בחיים הארגוניים, גם המצוינות משנה את פניה וכוללת היום את מימדי הגמישות הארגונית. היכולת להתאים את המערך הארגוני ולאמץ שינויים, היכולת לפתח ולעודד חדשנות פנימית, כמו גם לאמץ פתרונות חיצוניים. מצויינות ארגונית עוסקת ביעילות והאפקטיביות הארגונית, ונעה בין מצוינות תפקודית של ההון האנושי לבין הטכנולוגיה הארגונית והעיסקית. מצוינות ארגונית מהווה ערך יסוד מוביל אשר נדרש לפעול כל ארגון המבקש להבטיח את הצלחתו וקיימו לאורך זמן. רק פלטפורמה ארגונית ותפעולית חזקה יציבה ורזה יכולה לתמוך באסטרטגיה למצויינות ובסופו של דבר לרווחים. ההבדל בין הצלחה לכישלון קשור ישירות ליכולות הליבה של החברה. קידום המצוינות מבטא חתירה מתמדת למימוש הפוטנציאל הארגוני, תוך הצבת רף עולה של סטנדרטים וציפיות עסקיות וכן אתגרים חיצוניים ופנימיים, ואילוצים שמציבה הסביבה בימים אלו של חוסר ודאות כלכלי וחברתי, חברות בכל המגזרים והתעשיות חשופים לשינויים גדולים. על מנת להשתפר ולנהל באופן יעיל את השינויים, חברות צריכות להסתכל פנימה בכדי להפוך לרזים, גמישים ולפתח את היכולת להגיב במהירות.
חברת סנסקום עוסקת שנים רבות בפיתוח מגוון מתודולוגיות מוכחות המסייעות לארגונים לשיפור מתמיד. תהליך אימוץ תפיסה של איכות הביצועים הארגוניים כולל מספר שלבים – החל ממיפוי המצב הקיים, תעדוף תהליכים לשיפור ואפיונם, דרך בחינת ההשפעה על תהליכים משיקים, כימות פוטנציאל לשיפור, הגדרת חלופות והשוואה ביניהן, וכלה ביישום ובמדידה ובקרה. תחומי ההתמחות של סנסקום בתחום המצויינות הארגונית:
כל ארגון נדרש להתמודד עם אתגרים חיצוניים ופנימיים במסגרת התהליך להשגת יעדיו. ישנה חשיבות גבוהה להתמודדות מוצלחת עם כל אחד מאלה.
בין אם מדובר בשינוי עמוק ורחב ובין אם בשינוי מתון, הבסיס לשינוי הינו המבנה, מערכות היחסים והפונקציות המקצועיות הקיימות בארגון. כל אלו מהווים את התשתית לתהליך ההתייעלות ושיפור האפקטיביות של תהליכי העבודה. בכך, נעשית התאמה בין המצב הארגוני הקיים לבין המקום אליו שואף הארגון להגיע, ולא ליצירת פתרון יש מאין. המתודולוגיה המרכזית בה נעשה שימוש הנה מתודולוגיית ה-LEAN, ניהול רזה. מהותה הנה צמצום בזבוז הנובע מתהליכים שאינם יעילים דיים, תוך מיצוי מתן הערך ללקוח.
ייעוץ ארגוני מתחיל ביצירת אסטרטגיית משאבי אנוש המתיישרת עם האסטרטגיה העסקית של הארגון. בתכנון ארגוני אנו מביאים ללקוחותינו את ה- best practice האחרונים בתחום על מנת לקבוע את המבנה הארגוני, להגדיר תפקידים ותחומי אחריות עבור כל משרה, לתכנון מסלולי קריירה או לבצע ניתוח עיסוקים בארגון.
העולם של היום, בו כל לקוח הוא ערוץ מדיה בפני עצמו, מכיל המון אתגרים והזדמנויות. קול הלקוח הפך את השירות לנושא מרכזי בארגון שלא פעם מגיע עד לשולחנו של המנכ"ל. ההתמודדות עם הלקוח החדש דורשת בחינה מחודשת של אסטרטגית השירות של הארגון והבנה ששירות לקוחות כבר אינו מותרות אלא הכרח.