שירות פנים ארגוני הוא הבסיס הניהולי והתפעולי של הארגון. הוא מהווה את הדרך בה החברה מביטה על העובדים ועל המנהלים שלה, הדרך בה החברה מביעה את עצמה מול העובדים ומעצבת את התפיסה לגבי חשיבותם כלפי הנהלת החברה. מתברר כי כל האגפים, או המחלקות ממוקדות במשימה של שיפור חוויות השירות של הלקוחות הפנימיים והחיצוניים. זה מתחיל ברמת המנכ"ל וההנהלה המצליחים להקצות משאבים ואנרגיה ניהולית אישית שמסמנת לכולם עד כמה תחום שירות הלקוחות חשוב. שירות פנים אירגוני מצטיין משפיע על היבטים שונים:
שירות פנים ארגוני הלקוחות הניתן החוצה
- שביעות הרצון העובדים: עובדים המקבלים שירות טוב יותר בדרך כלל מרוצים יותר מהעבודה שלהם, מה שתורם לפרודוקטיביות ולמורל גבוה יותר.
- יעילות הארגון: שירות טוב מסייע לעובדים לפתור בעיות ולמצוא מידע בצורה מהירה ויעילה, מה שמשפר את התפקוד של הארגון.
- תרבות ארגונית חיובית: שירות טוב מעודד תקשורת ושיתוף פעולה בין העובדים, מה שתורם ליצירת תרבות ארגונית חיובית ותומכת.
בסנסקום אנו מלווים ומייעצים לארגונים בשיפור ממשקי העבודה והשירות הפנים ארגוני הניתן לעובדי החברה. מספר היבטים חשובים למהלכים אלה, אותם אנו מסייעים להגדיר ולחזק בקרב הארגונים:
- הגדרת ציפיות ברורות: חשוב להגדיר ציפיות ברורות לגבי אופן מתן השירות ולוחות זמנים צפויים.
- פיתוח "פרוטוקול תקשורת: פרוטוקול תקשורת ונהלי עבודה ברורים בין העובדים, כדי להבטיח זרימת מידע חלקה.
- עידוד שיתוף פעולה: שיתוף פעולה בין העובדים מייצר תחושת שותפות ואחריות משותפת להצלחת הארגון.